31 Mayıs 2013 Cuma

Ukrayna’yı Türkiye Reklamları Sardı haber, haberi, haberler, haberleri, ukrayna

Ukrayna’yı Türkiye Reklamları SardıUkrayna’yı Türkiye Reklamları Sardı VİDEOSUNU HEMEN İZLEMEK İÇİN TIKLA.

Türkiye’nin ülke genelinde yürüttüğü tanıtım kampanyaları neticesinde, ilk 4 ayda Ukrayna’dan giden turist sayısının bir önceki seneye nazaran yüzde 25 oranında arttığı bildirildi.

Başkent Kiev’de turuncu devrimin yapıldığı Bağımsızlık Meydanı’nda sendika binası üzerine özel izinle asılan dev Türkiye reklamı göz dolduruyor. Şehirde en yoğun insan trafiğinin yaşandığı meydanda Türkiye’ye tatile gidemeyen Ukraynalıların, Türkiye reklamı ile fotoğraf çektirip sosyal medyada paylaşması ise dikkat çekiyor.

Daha önce Türkiye’ye giden yine yeniden gitmek istediğini söyleyen Ukraynalı Olesya Kravçuk, Cihan Ajansı’na (Cihan) yaptığı açıklamada; “Türkiye’ye daha önce gittim, çok beğendim. Güneş, deniz, tabiat, hizmet. Biz otelde kaldık. Çok iyi ve samimi var. Yakın zamanda Türkiye’ye yeniden gitmeyi ümit ediyorum. Fikrime göre bütün Ukraynalılar; Türkiye’de tatil yapanlar ya da yapmak isteyenler şeklinde ikiye ayrılıyor. Ben tatil için sadece Türkiye’ye gidiyorum ve bu tercihime de devam edeceğim.” dedi.

“TÜRKİYE HAYALİ KURUYORUZ”

Daha önce Türkiye’ye gitmediğini söyleyen Vasiliy ve Valentina Plaşko çiftinin en büyük hayali ise emekliliklerinde bir Türkiye tatili yapabilmek. Cihan’a konuşan Plaşko çifti; “Türkiye ile Ukrayna iki dost ülke. İki ülke arasında birçok sahada işbirliği var. Türkiye özellikle turizm alanında çok gelişmiş bir ülke. Çok sayıda Ukraynalı, Türkiye’den memnun ayrılıyor. Antalya’nın çok güzel bir şehir olduğunu ve hizmet kalitesinin yüksek olduğunu duyduk. Şimdilik sadece Türkiye hayali kuruyoruz. Türk insanının nasıl yaşadığını, geleneksel Türk mutfağını çok merak ediyoruz. Umarım bir gün Türkiye’yi görmek Türk misafirperverliğiyle tanışmak nasip olur. Ukrayna’nın tatil bölgesi Kırım’dan ziyade birçok Ukraynalı daha iyi şartlar olduğu için Türkiye’yi tercih ediyor. Türkiye’de yüksek kaliteli hizmetin düşük fiyat olması cazip bize geliyor.” diye konuştu.

UKRAYNA’DAN GELEN TURİST SAYISI İLK DÖRT AYDA YÜZDE 25 ARTTI

Ukraynalı turistin Türkiye’ye olan ilgisine ilişkin Cihan’a açıklamada bulunan Türkiye’nin Kiev Büyükelçiliği Kültür ve Turizm Müşaviri Berat Yıldız ise şunları söyledi: “Türkiye, Ukraynalı turistlerin çıkış açısından lider ülkedir. Türkiye olarak da biz de bu konumu yürütmek için bir takım tanıtım çalışmaları yapmaktayız. Türkiye’nin güvenilir bir seyahat ülkesi olması, Türkiye’ye giden Ukraynalı turistlerin istediğini alabilmesi için yapılan çalışmalarımızı Türkiye’nin genel bölgedeki güçlü imajı ile de birleştirdik. Bu yönde Ukrayna’nın büyük kentlerinin ana meydanlarında büyük ebatlı Türkiye görselleri yaptık. Bu şu demektir; sadece gelin Türkiye görün değil, ülkemizin imajının da Ukrayna’da en iyi yerde olduğunun bir kere daha tescili manasına geliyor.”

Yapılan reklam çalışmalarının meyvelerini aldıklarını ifade eden Berat Yıldız, 2013 yılının ilk dört ayında Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yayınladığı resmi istatistik verilerine göre bir önceki seneye oranla yüzde 25 civarında bir artış kaydedildiğini bildirdi.

Ukrayna’dan Türkiye’ye giden turist sayısının artmasının önemine dikkat çeken Yıldız; “Türkiye, Ukraynalı turist açısından rekorunu 2008 yılında 730 bin turist olarak aldı. Bundan sonraki süreçte ekonomik kriz dolayısıyla yüzde 25 oranında bir düşüş olmuştu ama o günden bugüne az artışlarla gelindi. 2012 senesinde 640 bin rakamına ulaştık. Tahminlerime göre bu sene sonunda Türkiye, Ukrayna’dan gördüğü en yüksek turist sayısına ulaşacağı hatta 730 bin rakamını da geçeceği yönünde.” şeklinde konuştu.

Ukrayna’yı Türkiye Reklamları Sardı
haber, haberi, haberler, haberleri, ukrayna